Kaikki kirjoittajan Jani Luosujärvi artikkelit

Haapanan siipinäytteitä kerätään syksyllä 2021

Keräyksen tavoite on selvittää metsästyskauden aikana eri puolilla Suomea ammuttujen haapanoiden alkuperä isotooppianalyysin avulla.

-Katkaise linnun toinen siipi tyvestä ja laita se pakastimeen. Jokaisesta linnusta lähetetään vain toinen siipi (ehjempi)
-Kirjoita pussin päälle metsästysaika ja -paikka
-Ampujan yhteystiedot voi laittaa myös jos haluat palautteena isotooppianalyysin tuloksen näytteistä sekä yhteenvedon koko keräyksen tuloksista

Ota yhteyttä Jani Luosujärvi 045-1141173, Juha Meskus 0400-682073 tai Markku Halonen 040-7314381 jotka toimii paikallisena keräysvastaavana ja toimittavat siipinäytteet eteenpäin.

Tracker LakeusCup

Lumijoen Metsästysyhdistyksen järjestämä Tracker LakeusCupin toinen ja ratkaiseva osakilpailu käytiin eilen ja Cup voittajaksi selviytyi Lazutiinan Nikke tasaisella huippusuorittamisella.

1. Lazutiinan Nikke, om. Jarmo Haapasalo 190 pistettä
2. Lehtikankaan Hermanni om. Veijo Kiviniemi 179 pistettä
3. Kilpimäen Alex om. Petri Ollikainen ja Jari Juvani 128,5 pistettä

Järjestäjät kiittää kilpailijoita, tuomareita ja kilpailun tukijoita Tracker sekä E-Ville/Oukitel Suomi

Osakilpailuiden tulokset linkeissä

Hirviluvat 2017

Hirvenpyynti aloitetaan 29.9 peltopyynnillä ja normaalipyynti alkaa 14.10

Luvat porukoiden kesken jakautuivat seuraavasti

Ukuranperä 12 aikuista ja 9 vasaa
Ylipää-Kirkonkylä 8 aikuista ja 6 vasaa
Lappi-Varjakka 12 aikuista ja 8 vasaa

Ylipää-Kirkonkylä saa lisäksi ampumakilpailuiden vasaluvan sekä pyytävät peijaishirven

Limingan seudun rhy vuosikokous 7.2

Limingan seudun rhy vuosikokous järjestetään 7.2 kello 18.30 Liminganlahden luontokeskuksessa.

Valtakirjojen tarkastus alkaa kello 18.00

Jos olet kiinnostunut riistanhoitoyhdistyksesi asioista tai vaikuttamisesta, kannattaa tulla mukaan vuosikokoukseen. Riistanhoitoyhdistyksen vuosikokouksessa jokaisella 18 vuotta täyttäneellä jäsenellä on yksi ääni. Alle 18-vuotiailla jäsenillä on puhe- ja läsnäolo-oikeus kokouksessa.

Ota vuosikokoukseen metsästyskortti mukaan.