Kaikki kirjoittajan Esa Prokkola artikkelit

SM- hirven juoksut tuomarikoulutus 5.4.2022 klo 18 alkaen Hirvasareenalla

Seuramme järjestää hirvenjuoksun SM-kilpailut tänä vuonna 5-7.8.2022 Urheilutalon maastoissa.

Kisoja varten koulutetaan tuomareita 5.4. klo 18:00 Hirvasareenalla järjestettävässä tilaisuudessa.

On hyvä jos mahdollisimman moni tulee kuuntelemaan koulutuksen ja siten tuntee lajin sääntöjä. Kaikkien ei tarvitse tehdä tuomarikortti koetta, mutta senkin voi halutessaan tehdä.

Keräämme nyt henkilöitä erilaisiin tehtäviin kisoissa, joten voit ilmoittautua kilpailun johtajalle Eero Murtomäelle halukkuudestasi talkoihin puh. 040 5822470. Talkooväkeä tarvitaan lähes sadan henkilön verran. Seuran jäsenyyttä hakeneet henkilöt nyt on oiva tilaisuus saada pisteet kasaan.

Kilpailujen esikisat pidetään 2.7.2022 Urheilutalolla, jolloin kisaorganisaation toimintaa ajetaan sisään.

Asiaa suden kannanhoidollisesta metsästyksestä

Olemme mukana Liminka-Temmeksen metsästysyhdistyksen ja alueen muiden metsästysseurojen kanssa suden kannanhoidollisen metsästyksen yhteisluvassa. Lupa myönnettiin kahdelle sudelle, joita voidaan pyytää 1. – 15.2.2022 välisenä aikana. Pyynnissä saa olla korkeintaan 50 kokenutta metsästäjää yhtäaikaa, jotka pitää ennakkoon ilmoittaa viranomaisille. Seurojen kesken on sovittu kullekin seuralle kiintiöt pyytäjien määrästä pyynnissä, Lumijoen kiintiö on 15 henkilöä kerrallaan. Pyyntialueena on koko yhteisluvan alue seurojen sovitun kiintiön mukaisesti.

Osallistujan tulee olla valmis lähtemään pyyntiin lyhyellä varoitusajalla heti, kun eläimet on saatu motitettua. Pyyntiä tullaan valvomaan ulkopuolisten vaikuttajien kautta merkittävästi, joten kaikkien on pidettävä huoli, ettei tietoja vuodeta someen tai mihinkään muuhunkaan mediaan.

Pyyntiin ilmoittautuminen tapahtuu lähettämällä tietosi

• nimi,
  • metsästäjänumero,
  • puhelinnumero
  • voitko osallistua
    • 1. Heti aamusta lyhyellä varoajalla eli ei aikarajoitteita
    • 2. Iltapäivästä (klo14 eteenpäin)
    • 3. Pelkästään viikonloppuisin.

seuraavaan sähköpostiosoitteeseen.  ilmoittautuminen(at)lumijoenmetsastysyhdistys.fi su 16.1.2022 mennessä.

Seuran jäseniä pyydetään ilmoittamaan koiransa kauden koe- ja näyttelytulokset Vuoden 2021 Metsästyskoira valintaa varten

Lumijoen Metsästysyhdistys ry. Seuran jäseniä pyydetään ilmoittamaan koiransa koe- ja näyttelytulokset Lumijoen Metsästysyhdistyksen Vuoden 2021 Metsästyskoira valintaa varten Kenneljaoston sihteerille. Email kerttu(@)ylilauri.com 15.1.2022 mennessä. Pyydettäessä lähetetään Vuoden metsästyskoira kisan säännöt sähköpostitse niitä haluaville. Lisätietoja myös puhelimitse 040-5178213.